Ál­ta­lá­nos szer­ző­dé­si fel­té­te­lek

a webaruhaz.hagyomanyokhaza.hu online áruház szolgáltatásainak igénybe vételére

 

I. A Szolgáltató

A webaruhaz.hagyomanyokhaza.hu online áruház üzemeltetője a Hagyományok Háza, a továbbiakban: „Szolgáltató”.

Székhely: 1011 Budapest, Corvin tér 8.

Postacím: 1251 Budapest, Pf.23.

Adószám: 15309484-2-41

E-mail: kiadvany@hagyomanyokhaza.hu

Telefon: +36 1 225-6053, +36 20 501 8523

 

II. A szolgáltatás igénybevétele

  1. A Hagyományok Háza webáruházában a Hagyományok Háza saját kiadványai mellett más kiadók hasonló profilú (néprajz, népzene, hagyományőrzés témájú) kiadványai is megvásárolhatók könyvek, zenei hanghordozók, számítógépre vagy e-olvasóra letölthető kiadványok formájában, illetve a Hagyományok Háza néhány szolgáltatása is megvásárolható vagy előfizethető innen.
  2. A megrendelések leadása a webáruházban interneten keresztül lehetséges; telefonon, faxon, e-mailen, levélben leadott rendeléseket minden esetben külön egyeztetni kell a Szolgáltató munkatársával. A megrendelés interneten kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, melynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, utólagosan hozzáférhető, visszakereshető.
  3. A megrendelés menete

Megrendelést regisztrált és regisztráció nélküli Vásárló is leadhat, kivétel a letölthető termék vásárlása, amelyhez regisztráció szükséges.

A megrendelés során a Vásárló a kiválasztott terméket a kosarába teszi. A termékek kosárba tételét követően választható fizetési mód, átvételi mód. A megrendelés véglegesítése előtt a vásárló még egyszer áttekintheti a rendelt árukat, az igényelt mennyiségeket, valamint a kiválasztott szállítási módot. Ezen a ponton a Vissza gomb segítségével a vásárló módosíthatja megrendelését. A megrendelés gomb megnyomásával a vásárló ajánlatot tesz.

A megrendeléstől számított 48 órán belül visszaigazolást küldünk, amely tartalmazza a választott átvételi és fizetési módot, a rendelés értékét, a szállítási feltételeket, termékmegnevezést és darabszámot, valamint a Vásárló adatait. Az árak forintban értendők, az áfát tartalmazzák. A webáruház nyelve magyar és angol, a nyelvi átállítást követően angol nyelven is lehet rendelni. A szerződés nyelve magyar.

  1. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Szolgáltató elektronikus úton,  szükség esetén telefonon adja meg a Vásárlók részére.
  2. A megrendelt terméket a Vásárló átveheti személyesen vagy kérhet kiszállítást. A személyes átvétel munkaidőben előzetes telefonos vagy e-mailes egyeztetés után a Hagyományok Házában történik, ekkor nem kell a szállításért fizetni. Házhozszállítás esetén a Magyar Posta Logisztika (MPL) csomagszállító cég viszi ki a megadott címre a terméket szállítási díj ellenében. Az aktuális szállítási díj minden esetben látható a megrendelés lépései sorában, még a rendelés véglegesítése előtt. Lehetőség van eltérő szállítási és számlázási cím megadására. Külföldre történő szállítást minden esetben egyeztetni kell munkatársunkkal. Postafiókcímre nem áll módunkban kézbesíteni.

Letölthető termék vásárlója fizetés után úgy kapja meg a terméket, hogy jelszavával belép a webáruházi fiókjába, és onnan letölti a terméket.

  1. A webáruház vásárlói a következő fizetési módok között választhatnak:
  • Fizetés banki átutalással. Átutalással történő fizetés esetében a Vásárló a megrendelés visszaigazolásában megtalálja az átutaláshoz szükséges adatokat. Letölthető termékek vásárlásakor csak banki átutalással fizetni.
  • Házhozszállítás esetén utánvét is lehetséges; ekkor csomagküldő szolgálat munkatársa adja át a csomagot, és veszi át az ellenértéket készpénzben.
  • Személyes átvétel esetén készpénzzel és bankkártyával is lehet fizetni.
  1. A számlát a megrendelés során megadott névre állítjuk ki. Lehetőség van eltérő számlázási és szállítási cím megadására, vagy a megrendelőétől eltérő névre kérni a számlát. Házhozszállítás esetén a Vásárló a csomagban megtalálja a számlát is. Személyes átvételnél a rendelés során megadott névre állítjuk ki a számlát, átvételkor már nem tudjuk eltérő névre módosítani.
  2. A megrendelt termékek szállítási határideje 3-5 munkanap.  A Szolgáltató megtesz minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy a megrendelt termékeket az ÁSZF 8. pontjában rögzített határidőre leszállítsa. Ha a megrendelt termék bármely okból mégsem áll rendelkezésre, a Szolgáltató erről haladéktalanul tájékoztatást küld.
  3. A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó információk nem minősülnek ajánlattételre való felhívásnak. A termékek mellett feltüntetett képek néhány esetben lehetnek pusztán illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit.
  4. A Vásárló teljes körű felelősséggel tartozik minden olyan rendelésért és egyéb tranzakcióért, amelynek során a jelszava felhasználásra került, ezért a vásárló felelőssége, hogy gondoskodjék jelszava biztonságáról. A Vásárló ezen felelőssége nem áll fenn, ha jelszava saját hibáján kívül került illetéktelen személy(ek)hez. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelés nem teljesítéséből, késésből, a szolgáltatás leállásából eredő, és/vagy az esetleges üzleti vagy magántermészetű információk elvesztéséből vagy egyéb anyagi veszteségből fakadó károkért.
  5. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Vásárló indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a termék átvételétől számított 14 napon belül. Hasonlóképpen, szolgáltatás nyújtása esetén, ha a szerződés teljesítése megkezdődött, Vásárló jogosult 15 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. A vásárló elállási/felmondási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében és jelen ÁSZF mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja, postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján az alábbi címre: 1011 Budapest, Corvin tér 8.,  telefax: (+36-1) 225-6053, e-mail: kiadvany@hagyomanyokhaza.hu.

A Vásárló elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Elállás esetén a Vásárló a sértetlen terméket a saját költségén küldheti vissza. Vásárló köteles Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha Vásárló a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A Szolgáltató legkésőbb a termék visszaérkezésétől számítva haladéktalanul, legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a vételárat. Szállítási díjat a teljes rendeléstől való elállás esetén térít vissza a Szolgáltató (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vásárló a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés nem vonatkozik a termék Vásárló általi visszaküldésének költségére. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőség.

Szolgáltatás igénybevétele esetén, ha a Vásárló kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén a Vásárló köteles megtéríteni Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen a Szolgáltató visszatéríti a Vásárló által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

  1. A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen      
    - lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele esetében, ha az átadást követően a Vásárló a csomagolást felbontotta;
    - a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom (letölthető termék) esetében, ha a Szolgáltató a Vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.

 III.  A kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló tájékoztató

A kellékszavatosságról és a termékszavatosságról szóló tájékoztatásnak Szolgáltató a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 3. melléklete szerinti minta alkalmazásával tesz eleget az alábbiak szerint:

1. Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

IV. Egyéb rendelkezések

 

  1. A Szolgáltató rendszere a vásárlók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatóak össze a vásárlók által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.

 

  1. A Szolgáltató jogosult a Vásárló részére hírlevelet vagy egyéb reklámlevelet küldeni, amennyiben a Vásárló a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a Vásárló által a regisztráció során vagy a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak.

 

  1. A Vásárló az önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a Vásárló részére több hírlevelet vagy reklámlevelet nem küld, továbbá törli a Vásárló adatait a hírlevélre feliratkozott vásárlók adatai közül.

 

  1. A rendelés akkor jön létre, ha a Vásárló a rendelési folyamat során megismerte és elfogadta az általános szerződési feltételeket és a Szolgáltató Adatvédelmi Tájékoztatójában foglaltakat.

 

  1. Fogyasztói panaszügyintézés írásban, ill. telefonon történik a kiadvany@hagyomanyokhaza.hu e-mail címen vagy (+36 1) 225-6053 és a (+36 20) 501 8523-es telefonszámokon.

 

  1. A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárása kezdeményezhető. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület: Budapesti Békéltető Testület; 1016 Budapest, Krisztina körút 99. III. emelet 310.; levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.

 

  1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései irányadóak.

 

 

Budapest, 2019.március 01.

 

 

Hagyományok Háza

Szolgáltató

Melléklet

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

 

Címzett:

Hagyományok Háza

1011 Budapest, Corvin tér 8.

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:[1]

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:[2]

 

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

 

 

Kelt: ………………………………………

 

                                                   

 

[1] Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése

[2] A megfelelő jelölendő

Szár­nya­ló ze­nei öt­le­tek

Május 2-án ismét izgalmas zenei kísérletnek lehetünk szem- és fültanúi, a Hagyományok Háza Népzenei inkubátor programjában, ezúttal ugyanis három tehetséges és kreatív népzenész öltöztet új köntösbe egy közismert magyar népmesét, A szorgalmas és a rest leány történetét. A Cinka triót Paár Julcsi mentorálja.

Érdekli a többi műsor?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön elsőként rendezvényeinkről, képzéseinkről!